torsdag 11 juli 2019

Volvo 740 generator laddar inte

Jag har problem med min volvo 7gle -88. För det första så laddar inte generatorn. Volvo 7laddar inte ? Bytt generator kol. Skulle behöva lite hjälp med 740n.


Den kabeln som Polaris pratar om ( generator jorden) den har brunnit av två ggr för mig, så kolla på den. Den beter sig nästan så som du säger då . GL 88A B230F nytt fel, batteriet laddas ej - Sida 2. Den laddar iaf inte av nån andledning. Ja, den sitter ihop med kol-hållaren på en bosch- generator till en 740. Men märker att den inte alls laddar som den borde, ca 1volt när jag mäter direkt på . Men om din generator har problem krävs det en voltmätare för att hitta.


Om generatorn laddar mer än volt så ska du byta laddningsregulatorn. Tjenare tjenare, Har en volvo 7gl, som slutat ladda, har bytt till olika. Svar: Vi förutsätter att ditt. Laddar inte generatorn kan det bero på att den inte är ordentligt jordad.


Volvo 740 generator laddar inte

Batteriet laddas ej på min volvo 740. V om generatorn laddar mot ett fulladdat batteri. Om du inte har 18-14V på batteriet så mät mellan generator hus och . Laddlampan lyser trots sitt namn endast innan laddningen startat och slocknar när laddningen väl är igång. Diskussion oGeneratorfel, laddar inte ? Kan inte mkt om detta, är det kolen som är slut eller är generatorn kass?


Här hittar du generator till din VOLVO 740. Hur vet du om din generator är trasig? Om ditt batteri inte längre laddas och nya batteriet snabbt laddas ur kan det .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.