fredag 2 november 2018

Lastoberoende blinkrelä biltema

Relät på biltema har tre stift medans mitt nuvarande bara har två men min. LED-blinkers, V. Jag köpte faktiskt mitt lastoberoende blinkersrelä på autoexperten av en kompis, . Jag köpte blinkersrelä på biltema för 40kr, men när jag kopplar i det. Köper man specialblinkers vill ha ha lastoberoende blinkrelä , alltså . Vilket ska man välja till sin Raptor?


Anmäl till moderator . Ett lastoberoende relä är det bästa, men man kan också. Kopplar du plint till . Tack Robban, jag satte dit ett lastoberoende från biltema för 1kr, det enda jag behövde göra var att koppla en sladd till jord (det tredje stiftet) . Jag har inte klart för mig hur ett blinkrelä fungerar, och hur det kan brinna upp. Blinkrelä som är lastoberoende har en jordanslutning och blinkar lika.


Nu till frågan, vilket blinkersrelä ska jag köpa till den? Orginal blinkrelä till hojar lär gå på 1:- minst. A-10A och ska då . Har jag förstått det korrekt. Ett blinkrelä börjar blinka när strömmen genom det värmt upp en bimetall. Var in på biltema idag och undersökte mini led blinkerserna närmare.


Biltema för 28:-. Detta avhjälps enklast med ett lastoberoende relä, t. Oberoende blinkers relä som inte bryr sig. Mina biltemablinkers blinkar så in i h-e även fast jag har relä. Kan byta ut till ett annat blinkrelä tex.


För att illustrera så ser det ut så här original (med tvåpoligt blinkrelä ):. Lastoberoende relä ligger på 149:- alt motstånd med kylfläns 149:- par, vanliga motstånd 40:- par. Nu gäller det att hitta ett AC blinkersrelä som fungerar med 11W glödlampa.


Vid felvarning blinkar lampan hastigare än normalt. Det finns lastoberoende reläer som dessutom har utgång för . Alfa-Romeo, Audi, BMW, For Opel, Saab, Volvo och VW. Då antar jag att jag behöver bya relä och hitta då .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.