tisdag 25 juni 2019

Hafa et105t

Jag ska installera en varvreg på en a-taktor men den har rex tändsystem ! Inställning sker genom att man håller ett varvtal resp. Men en bygga på kretskortet kan du välja bland olika inbyggda funktioner. Med radiovågor behöver du aldrig tänkta på hur du riktar din fjärrkontroll då.


Har du en lite nyare A-traktor med varvtalsregulator H-versionen, även kallad H- reg,. Men det gick snabbare än vad den borde kunna köra. I bilen hade pappan monterat in en så kallad varvtalsregulator som stryper hastigheten till. Hur vart det skrivet i regbeviset ang fart och varvtal?


Ja, man kopplar in sig på signalen . Helt klart den enklaste sättet att spär. Nu då man har börjat ploga här hemma så märker jag att plogen vill suga fast i blötsnöhögen. Hur kopplar jag bort den på min Goes 5-08?


Att ha en ren varvtalsregulator e helt meningslöst då maskinen i fråga drar. Den sista som Rickard länkade till finns det hur man kopplar längre ner på den . Vet inte om detta är rätt kategori att ställa frågan i. Nu har jag varit på classe och handlat, dock så är jag lite osäker på hur det ska kopplas. Jag testade koppla den svarta till fas in (pil upp), och den blå till nolla (N), då hände ingenting. Den förklarar hur man kopplar elen till en tändspole.


H3lVfQVAtt tänka på vid. Här monteras ett kretskort till varvtalsregulator i sin låda, etiketter klistras på. Hur ska man koppla in två (antar att båda ska vara med) tändspolar till denna? Om det varit parvis kontakt mellan två av stiften hade man väl . Varvtalsregulator version H är avsedd för A-traktorer (diesel eller bensinmotorer) där. Lösningen medför att man inte behöver använda höga varvtal på motorn, vilket medför.


Såhär kopplar du in - enkelt förklarat angående insignalerna. Hur man kopplar den finns det bra olika tips. Antingen skalar man sladdarna och löder fast den. Men den bästa är att använda en vinkelomkopplare.


Mycket enkel att koppla och passar samtliga av våra fläktar TT, VK och RVK. V 50Hz A 3VA Här finns en länk till där dom visar hur. Klämma finns på varvtalsregulatorn för utgående oreglerad fas för t. Sedan har jag sett att den har en 4-kanals fjärr för 333:-, som man kan.


Så frågan är om jag kan koppla in den enkla varvtalsregulatorn. JKS - Kopplar h-regg i NTU! En video hur man gör ett W -uttag finns här. Jag har tänkt mej bygga en varvtalsregulator till en liten skogsmaskin med en.


Det går bra att använda vanliga strömtjuvar för att koppla in till CAN H, CAN L, plus. Hög och CAN Låg även på andra ställen i bilen, men i OBD porten finns de på. Jag förstår inte hur en EU-bil, som är byggd av plast, får gå km per timme.


Man åker betydligt säkrare i en A-traktor än en EU bil. Allt inom ventilering för privatpersoner och företag. Om du ska installera en varvtalsregulator på en bensinmotor bör du också se denna film.


Alla vet vad en blackbox (fartbegränsare) är, men alla vet inte hur man ställer in en blackbox! Så här kommer en guide som visar hur inställningarna påverkar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.