tisdag 8 januari 2019

Sätta fast tryckknappar utan tång

Jag använder alltid en PRYM- tång och till den behöver man verktyg eller pluppar. Tång med vita verktyg dessa passar mina knappar. Du behöver delar, ring i metall och knapp med motiv (kan även vara ring) hona och hane. Vilka tryckknappar ska man använda? Blöjor tänkte jag ju ändå sätta kardborre på.


Tryckknappar till body : Gör det själv! Det går jättebra när jag ska hamra fast knappen utan knopp, alltså själva honan. Men när jag ska sätta fast tryckknappen med knoppen, hanen så vill den inte fästa. Snälla hjälp, vill inte förstöra fler tryckknappar ! Jag brukar ha en liten mutter på knopp-delen, och sen klämmer jag med en vanlig tång. Här hittar du tryckknappar som du slår fast för att fästa.


Lösa jeansknappar till jeans, ackor och andra plagg med knapphål. Hamra fast en tryckknapp i skinn. Christinas sytips. Sätta fast en tryckknapp i läder. Sätt tryckknappar perfekt med.


I denna video berättar jag om tryckknappar , vad man ska tänka på, vad man behöver och hur man. Prymtång, en tång som du använder för att sätta fast tryckknappar , innehåller. Vi rekommenderar att använda Pryms tång till att fästa knapparna i tyget, annars går det även att sätta fast knapparna med en hammare. Till både tången och . Köpte tryckknappar och ett annat verktyg till tången men i de förpackningarna låg det heller ingen bruksanvisning.


Jättebra, så mycket enklare att sätta knappar. Mycket enklare att få fast knapparna än med hammare. Prymtång för fastsättning av tryckknappar och öljetter. Det medföljet ett hålverktyg för 4mm. Om man ska sätta trycknappar behöver man ett verktyget som medföljer i. Vid köp av color snaps ingår inte verktyget i paket utan det säljs separat.


Ett bra hjälpmedel att sätta tryckknappar och sätta öljetterna till läderlappar, öljettlappar, skinnlappar. Den passar för att montera de allra . Prymtångssett som innehåller olika typer av knappar, insatsverktyg till . Hyra tång till tryckknappar. Inga verktygs behövs för att sätta fast , bara att klämma ihop med fingrarna. Tål graders tvätt.


Att sätta tryckknappar är nog bland det tråkigaste jag vet. Observera att jag använder mig av Pryms öljetter eftersom jag ville sätta fast dem med Prymtången. Meddela mig när . Sy på kantband på tröja manuellt utan bandkantare.


Hejsan, det var ett tag sedan jag skrev här nu men nu är jag tillbaka. Setet innehåller redan två hålverktyg för . Themas syhörna: Tutorial: Montera tryckknappar med tång Sömnadsguider, Ringar, Sammet. Jag har fått frågan av flera . Verktyg och tryckknappar samt förvaring 2: Hur man monterar en.


Nu har jag dessutom mitt i fantasikoftan startat ett nytt projekt utan mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.